Priskinné Tuller Marianna
“Külön ajándék, ha adódik időm az alkotásra, amely során megélhető a csend,
a küzdelem, a rátalálás, a teremtés. Elsősorban az emberi személyiség, kapcsolataink s a bennünket körülvevő természeti szép megközelítésének lehetőségei érdekelnek.
Ülni és hagyni, hogy a látvány átjárjon, valamifajta jelet hagyjon bennem, vezesse a kezemet; ez egy elragadtatott, ünnepi, kegyelmi állapot.
Por vagyok, de néha csillagporos. Semmi a Mindenségben, de nekem minden a semmiségem.
A világ létező-e, vagy csak annyi, amennyit érzékelek? Mit tudok értelmezni, hogyan tudom, s Te érted-e? A kép, amit festek, lehet kapcsolat köztünk, ám az is, hogy ez a találkozás nem jön létre… Hiszem, hogy az alkotás lelki szükségből fakad, s a katarzis megtisztító ereje emberi előrejutásunk, változásunk (fejlődésünk?) előfeltétele, ám célja is.”
Kicsit bővebben:
28 évig földrajz-rajz szakos tanárként próbáltam közvetíteni, átadni a tudást, amit az elődeinktől összegyűjtögettem. Szép pillanatai a tanítás-tanulás folyamatának, ha vannak tanítványok, akik kíváncsiak, nyitottak erre a tudásra.
A gyerekek vizuális tehetséggondozását mindig kiemelkedő feladatomnak tekintettem. Több foglalkozási formában próbálgattam ennek lehetőségeit. A rajzórák, napközis foglalkozások, múzeumi órák, művészettörténeti tanulói elemzések, ilyen tárgyú reprodukciós gyűjtemények, nyári kézműves táborok, népszokásokat felelevenítő dramatikus játékok, ünnepek -mind-mind- lehetőség, hogy felébresszem a gyermekben az alkotás utáni vágyat, esztétikai, szellemi, lelki tartalmakon, élményeken át.
Napjainkra, a művészeti tevékenységekre szánható idő -eléggé nem szánható módon- csökkent. A heti egy rajzóra igen kevés lehetőséget nyújt a látható világ megfigyelése, leképezése, átíró megfogalmazása számára.
A leszűkülő idő és lehetőségek hiánya keresésre ösztönöztek. Szerettem volna módot találni arra, hogy a képzőművészet, művészettörténet, népi kismesterségek, vagy más művészeti, ill. kulturális területen dolgozhassak.
Mindig lelkesítő számomra az a gondolat, hogy megosszam másokkal a különféle művészeti ágak adta élményeimet, rajongásomat.
Hosszas vívódás után munkahelyet változtattam. 2007. szeptember elsejétől 2011. októberéig a győri Családi Intézet/ Győri Művészeti és Fesztiválközpont dolgozójaként esküvők, művészeti, kulturális események szervezésével foglalatoskodtam. Elvégeztem a kulturális menedzser képzést a KKDSZ székházában.
Sok szép, emelkedett és emlékezetes percben volt részem. Négy évet töltöttem a kultúra szervezésével.
Fontos számomra, hogy megtaláljam a feladathoz a saját ars poétikámat.
Ezért amikor egyes körükmények ezt ellehetetlenítik, ismét változtatni kell.
Ma ismét tanítok. Sok-sok gyermeki örömmel és szeretettel találkozom naponta. A Kunszigeti Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola földrajz és rajz tanításában, valamint Képzőművészeti tanszakán terelgetek a művészetek és a földrajz felé kicsiket és egy kissé nagyobbakat.
Alkotások: